Obchodní podmínky

Obchodní podmínky společnosti Leading Services s.r.o.

Tyto obchodní podmínky upravují nákup prostřednictvím e-shopu společnosti Leading Services s.r.o. a tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Podmínky specifikují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost Leading Services s.r.o., se sídlem Na okraji 381/41, Praha 6-Veleslavín, IČ: 29131502, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C., vložka C 202311/MSPH, a kupujícího (zákazníka, spotřebitele) při prodeji zboží prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace, telefonicky či jiným vzájemně dohodnutým způsobem. Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Pokud je kupujícím spotřebitel, vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).

Článek I. Definice pojmů

Prodávající: Obchodní společnost Leading Services s.r.o., se sídlem Na okraji 381/41, Praha 6-Veleslavín, IČ: 29131502, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C., vložka C 202311/MSPH. Prodávající je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti a dodává kupujícímu zboží nebo poskytuje služby přímo či prostřednictvím jiných podnikatelů. Kontaktní e-mail info@leading-shop.cz.

Kupující (Zákazník): Fyzická nebo právnická osoba, která vstupuje do smluvního vztahu s prodávajícím. V závislosti na právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem, a kupující, který spotřebitelem není.

Kupující spotřebitel (Spotřebitel): Osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Kupující, který není spotřebitel (Podnikatel): Osoba, která nakupuje zboží či využívá služby za účelem svého podnikání s tímto zbožím nebo službami. Pro tohoto kupujícího platí tyto obchodní podmínky v rozsahu, ve kterém se ho týkají, a dále občanský zákoník.

Dodací lhůta: Doba potřebná k dodání konkrétního zboží, která je uvedena u každého produktu.

Platební podmínky: Zboží zůstává ve vlastnictví prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny. Jednotková cena zboží je vždy uvedena u konkrétního produktu a zahrnuje DPH, pokud je místo dodání v České republice. Kupující se zavazuje uhradit kupní cenu ve formě, výši a termínu splatnosti uvedených na faktuře. Faktura bude doručena elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího nebo fyzicky při předání zboží. Způsob platby a splatnost faktury mohou být individuálně upraveny v kupní smlouvě (nebo nabídce). Právo fakturovat vzniká prodávajícímu odesláním zboží ze skladu. Za den úhrady se považuje den připsání platby na účet prodávajícího nebo předání hotovosti oprávněné osobě.

Článek II. Objednávka – Kupní smlouva

Závazná objednávka zboží kupujícím představuje návrh na uzavření kupní smlouvy. Objednávku lze učinit prostřednictvím e-shopu, zasláním vlastní objednávky e-mailem nainfo@leading-shop.cz, případně telefonicky ve výjimečných případech. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu prodávajícího s touto objednávkou kupujícímu, a to elektronicky na e-mailovou adresu sdělenou při objednávce (potvrzení o přijetí objednávky).

Souhlas prodávajícího (akceptace) zaslaný kupujícímu obsahuje specifikaci předmětu prodeje, jeho cenu, termín a místo dodání, způsob dodání, cenu dopravy a odkaz na tyto platné obchodní podmínky, které jsou součástí smlouvy a s nimiž byl kupující seznámen při odesílání objednávky. Před odesláním objednávky je kupující dostatečně upozorněn na tyto obchodní podmínky a má možnost se s nimi seznámit. Odesláním závazné objednávky kupující potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami, včetně postupu při reklamacích, seznámil a souhlasí s nimi.

Vzniklou kupní smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou stran nebo z důvodů stanovených zákonem. Kupující je povinen zkontrolovat potvrzení objednávky zaslané prodávajícím. Po přijetí závazné objednávky prodávajícím není možné provádět změny v objednávce (množství, položky, místo a způsob dodání apod.).

Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku i bez udání důvodu, zejména v případech, kdy se zboží již nevyrábí nebo nedodává, nebo se výrazně změnila cena dodavatele. Pokud kupující již zaplatil část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka bez zbytečného odkladu vrácena a k uzavření kupní smlouvy nedojde. Na dárky poskytované zdarma se nevztahují žádná práva spotřebitele a považují se za darovací smlouvu v souladu s platnou legislativou ČR.

Článek III. Vady zboží, Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy

1. Vady zboží

V případě, že zboží při převzetí kupujícím nemá sjednané vlastnosti, jakost nebo není použitelné k obvyklému či sjednanému účelu, má kupující právo na bezplatné uvedení zboží do souladu s kupní smlouvou, a to výměnou nebo opravou. Pokud není takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Toto neplatí, pokud kupující o vadě věděl před převzetím nebo ji sám způsobil.

Lhůta pro vyřízení reklamace se pozastavuje, pokud prodávající neobdržel od kupujícího veškeré potřebné podklady pro její řádné vyřízení (části zboží, dokumentaci apod.). Prodávající je povinen si tyto podklady vyžádat v nejkratší možné době. Lhůta se znovu počítá od data dodání vyžádaných podkladů kupujícím. Případné reklamace se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

2. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy

Pokud je kupní smlouva uzavřena distančně (např. prostřednictvím e-shopu), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží v souladu s § 1829 občanského zákoníku. V takovém případě spotřebitel kontaktuje prodávajícího písemně (dopisem zaslaným s vráceným zbožím na adresu Ke Stadionu 3403, Kladno nebo e-mailem na info@leading-shop.cz nebo jinou prokazatelnou formou). Odstoupení od smlouvy musí být odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den 14denní lhůty. Toto ustanovení nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží.

Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména u:

  1. dodávky zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
  2. zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  3. zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal.

Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, je povinen do 14 dnů od odstoupení zaslat prodávajícímu zboží a vrátit vše, co na základě smlouvy získal, na své náklady. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, nese veškeré náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou kvůli své povaze. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na e-mailovou adresu prodávajícího: info@leading-shop.cz.

Prodávající není povinen vrátit kupujícímu peněžní prostředky dříve, než obdrží vrácené zboží. V případě odstoupení od smlouvy prodávající vrátí peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od převzetí bezvadného zboží. Obdržení odstoupení od smlouvy, včetně data jeho obdržení, potvrdí prodávající kupujícímu e-mailem zaslaným na jeho adresu uvedenou v objednávce.

Právo na odstoupení od smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku spotřebitel nemá zejména u smluv:

  • na poskytování služeb, pokud s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
  • na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího,
  • na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
  • na dodávku zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení, zboží, které od něj obdržel. Je-li vrácené zboží poškozeno, může prodávající uplatnit vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody a započíst jej na vracenou kupní cenu. V takovém případě je prodávající povinen vzniklou škodu prokázat (např. fotodokumentací, zápisem za účasti třetí osoby). Prodávající vrací kupujícímu pouze cenu sníženou o výši vzniklé škody.

Článek IV. Dodání zboží

Možnosti dodání zboží jsou následující:

  1. Převzetí na výdejním místě (pokud jej budete mít).
  2. Zaslání zboží prostřednictvím smluveného dopravce.

Je-li prodávající povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží při dodání převzít. Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné doručovat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady s tím spojené.    

Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil. Pokud je způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko spojené s tímto způsobem dopravy a případné dodatečné náklady.

Zboží poškozené při přepravě:

    1. Při viditelném poškození zboží doporučujeme zboží nepřebírat a tuto skutečnost zaznamenat do předávacího protokolu dopravce.
    2. Skryté vady je nutné nahlásit nejpozději následující pracovní den po převzetí zboží. Doporučujeme zásilku s obalem a štítkem vyfotit a následně i samotné poškozené zboží.
    3. Reklamaci zašlete na e-mail info@leading-shop.cz s fotodokumentací, číslem objednávky, číslem zásilky a dalšími relevantními informacemi.
    4. Poškozenou zásilku uschovejte pro případné převzetí dopravcem.

Kupující je povinen ihned při převzetí zboží zkontrolovat neporušenost obalu. V případě poškození obalu je nutné tuto skutečnost nahlásit dopravci a provést záznam v dokladu o převzetí. Pokud obal vykazuje známky neoprávněného vniknutí, kupující nemusí zásilku převzít. Ostatní vady zjištěné po převzetí, které nebyly patrné při převzetí, je kupující povinen nahlásit prodávajícímu nejpozději následující pracovní den, jinak na takovou reklamaci nebude brán zřetel.

Článek V. Ochrana osobních údajů

Informace o zákaznících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 110/2019 Sb. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po dobu trvání smluvního vztahu a pro marketingové účely prodávajícího (např. zasílání obchodních sdělení), a to až do doby písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující má právo na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu a další práva vyplývající ze zákona. Osobní údaje mohou být na základě písemné žádosti zákazníka z databáze odstraněny. Osobní údaje zákazníků jsou zabezpečeny proti zneužití a nebudou předávány třetím stranám, s výjimkou externích dopravců, kterým jsou předávány pouze v nezbytném rozsahu pro doručení zboží. Jednotlivé smlouvy jsou po uzavření archivovány v elektronické podobě a jsou přístupné pouze provozovateli e-shopu.  

Článek VI. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po potvrzení archivována jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím za účelem jejího plnění a evidence a její stav je kupujícímu přístupný. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Nákupem zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení. Tyto obchodní podmínky umožňují spotřebiteli jejich archivaci a reprodukci. Okamžikem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, včetně ceny objednaného zboží uvedené v potvrzené objednávce, pokud nebylo prokazatelně dohodnuto jinak.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.4.2025